Hej Govänner!
Det närmar sig fort ändå. Det känns som det har gått fort samtidigt som man har längtat ända sedan i vintras, typ 2 dagar efter VinterLAN känns det ju som att man borde ha ett hack snart igen.
I dag har jag pratat med Folkan och gjort klart de sista delarna där, vi möblerar själva som vi vill och Hans skulle låna med sig byggströmsuttagen (det finns en till på scenen men bra att ha två).
Nyckeln till artistlogen som användes av tjejerna förra året läggs på samma plats som sist så det är också ordnat. Vi har tillträde från måndagen den 6/7 från klockan 12:00 och lämnar lokalen städad och fin på söndagen den 12/7 också kl 12:00, vi har samma pris som förra året.
Vi är just nu 35 personer anmälda, eventuellt kan det ju tillkomma någon men det betyder att lokalhyran blir 400 kr per person i hackavgift för sju dagar. Tillkommer förstås sedvanlig matavgift om 100 kr samt medlemsskap som är 100 kr eller 250 kr för hel familj oavsett antal.
Man har fyllt ut lite mer sedan förra året så det finns ganska gott om plats att ställa upp husvagnar och annat, tältplatserna är också lite bättre i och med man fyllt ut lite mer. Vi bor ju också inte så långt bort så vill man campa i vår trädgård går det bra det med!
Inför årsmötet på lödagen har inga motioner inkommit till styrelsen, däremot har styrelsen två punkter som ska diskuteras, det ena är regeländringarna som togs upp förra sommarhacket ska stadfästas denna gång samt en korrigering i reglerna som rör åldern vid vilken man får rösta som har blivit fel.
Ändringarna kan ses på denna länk och det går även lämna kommentarer där om man vill. Är ni anonymt inloggade på google är det bra om ni i så fall skriver under kommentaren med vem ni är ifall vi har frågor kring den.
Själv går jag på semester nu i helgen så jag har en vecka med ledighet och förberedelser inför hacket och så ses vi på måndagen efter i fina Karlholm. Det är fortfarande ganska kallt i Sjöhavet men det ska bli 30°C i helgen så det lär nog bli ganska bra i badviken här gissar jag till hacket.
Xxargs var här på midsommar och han badade faktiskt på midsommaraftonskvällen fast det nog knappast var mer än 16°C i vattnet och det tycker jag är värt en eloge 🙂 Badtermometern jag knöt på bryggan har nån ”tagit vara på” men jag har en till jag ska sätta dit.
– Ichi




























